среда, 12. август 2009.

Here and There - Darko Lungulov




SADRŽAJ: Robertu, depresivnom Njujorčaninu i propalom muzičaru stiže rešenje o prinudnom iselenju zbog neplaćene kirije. On unajmljuje Branka, “svežeg” emigranta iz Srbije, koji radi selidbe sa svojim kombijem, da mu pomogne. Branko očajnički želi da dovede svoju devojku Ivanu iz Srbije u Ameriku, ali ona ne može da dobije vizu. Branko plaća Robertu put do Beograda da tamo oženi Ivanu kako bi ona dobila “vereničku vizu”.
Dok u Beogradu čeka na ostatak dogovorenog novca, Robert je smešten kod Brankove majke, Olge. Ne znajući za celu kombinaciju, Olga postepeno upoznaje Roberta, a njena vedrina polako leči njegovu depresiju. Branku u Njujorku iskrsava problem zbog kog ne može da pošalje ostatak dogovorenog novca...

Film Darka Lungulova je snimljen za 30 dana. 12 dana u New Yorku i 18 dana u Beogradu. To bi svako trebalo da ima u vidu, pre no što krene sa zlobnim prebacivanjima na račun ovog filma. Lično sam uživao gledajući ovaj film i mislim da je u pitanju jedno od zanimljivijih ostvarenja koje nam je nacionalna kinematografija ponudila u poslednjih nekoliko godina, a obaška što je u pitanju još jedan od onih filmova, koji bi mogao da se upiše u listu ostvarenja koja neguju beogradski duh.



Pošto sam odgledao film, shvatio sam da je Longulov pravoverni sledbenik Jarmuschove poetike, tako da nije slučajno to što je u rađanje ovog dela prste umešao i Jim Stark, producent ranijih filmova Jim Jarmuscha. Glavne uloge tumače David Thornton, američki indie glumac i suprug pop pevačice i zvezde iz osamdesetih Cindy Lauper, koja je u filmu takođe odigrala jednu epizodnu ulogu. Mirijana Karanović je još jednom pokazala da joj nema ravne i da zaluženo nosi titulu srpske Meril Strip (od koje je i bolja jer Meril Strip nikada ne bi mogla da odigra Mihajlovićevu Petriju), dok je Feđa Stojanović u par navrata progutao Amerikanca u glumačko-harizmatskom smislu.

"Here and There" je film, koji pored proverene bioskopske zavodljivosti "Beogradskog fantoma" i subverzivnosti "Života i smrti porno bande" predstavlja jasne smernice kojima bi trebalo da se kreće domaća kinematografija. To bi bila tri pravca - niski budžet sa pričom o malim-običnim ljudima (Tamo i Ovde), mitske obrade urbanih i drugih legendi (Beogradski fantom), i filmovi "ogledala" koji će provocirati malograđanske umove srpske elite i zaparloženi akademski kvaziintelektualizam (Život i smrt porno bande). Može se dogoditi da pobornici jednog pravca budu u koliziji sa pobornicima drugog pravca, ali i taj sukob je poželjna komponenta jednog društva koje bi želelo da se na mapu sveta upiše kao zdrava kulturna sredina. Neka cvetaju svi cvetovi.

Нема коментара:

Постави коментар